Książki o social media, które musisz przeczytać

Media społecznościowe są jednym z obszarów, który w znaczący sposób zmienił funkcjonowanie współczesnego świata. Choć nadal nie wszyscy mają profile na Facebooku czy Instagramie, to jednak sposób prezentacji własnej osoby w social mediach kreuje nasz wizerunek. Do tego stopnia, że część pracodawców sprawdza profile kandydatów w mediach społecznościowych przed ich zatrudnieniem.

Na tym jednak nie koniec. Ze względu na swoją popularność portale społecznościowe stały się również ważnym miejscem promocji oraz sprzedaży produktów. To obszar, jakiego żaden poważny internetowy przedsiębiorca nie może zlekceważyć. Nic więc dziwnego, że powstają kolejne książki o social media. Z naszym przewodnikiem trafisz na wartościowe tytuły i przekonasz się, że książka o Facebooku czy Instagramie może być nie tylko przydatna, ale i ciekawa.

“Sprzedawaj więcej” – Marcin Osman, Kamila Kruk

książki o social media

Książkę “Sprzedawaj więcej” kupisz na https://www.osmpower.pl/sprzedawajwiecej

Czy publikacja, której głównym tematem są strategie sprzedażowe, może być równocześnie traktowana jako dobra książka o social media? Jeśli jej autorami są Marcin Osman i Kamila Kruk – jak najbardziej. Wśród poruszonych przez nich wątków znajduje się bowiem sporo treści poświęconych sprzedaży w internecie. A w niej media społecznościowe odgrywają ważną rolę.

Dzięki “Sprzedawaj więcej” możemy lepiej poznać mechanizmy, jakie rządzą sprzedażą w internecie oraz Facebookiem i innymi social media. Książki takie jak ta są jednak popularne nie tylko ze względu na ciekawe wnioski, ale przede wszystkim przez swoją użyteczność. 100 strategii, którymi publikacja kusi na okładce, to nie pusty frazes. To prawdziwie sposoby na poprawę sprzedaży, które można błyskawicznie wykorzystać we własnej działalności.

“Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga – genialnego założyciela Facebooka” – Ekaterina Walter

książki o mediach społecznościowych

Książkę “Myśl jak Zuck…” kupisz na https://www.osmpower.pl/mysl-jak-zuck-ekaterina-walter

Jakie książki o social media sprawdzą się lepiej niż te, które opisują metody działania “króla mediów społecznościowych”, czyli Marka Zuckerberga? Autorka, która opisała przyświecające mu idee, to specjalistka od biznesu i marketingu. Media społecznościowe nie mają przed nią tajemnic.

Dzięki temu na kartach jej książki social media poznajemy od kuchni. Widzimy, jak Zuckerberg stworzył Facebooka, ale nie tylko. Ekaterina Walter przekłada te pomysły na uniwersalne podpowiedzi, które mogą pomóc w rozwijaniu innych rodzajów biznesu. Według niej najważniejsze to kierować się pasją, cały czas pamiętać o celu, dbać o swój zespół, stawiać na innowacje i silne więzi.

Proste? Nie do końca, ale książki o mediach społecznościowych takie jak publikacja Walter z pewnością warto przeczytać.

“Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” – Artur Jabłoński

książka o facebooku

Książkę “Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” kupisz na https://www.osmpower.pl/skuteczna-reklama-na-facebooku-i-instagramie-artur-jablonski

Jak już wspomnieliśmy, żaden liczący się sklep internetowy nie może sobie dziś pozwolić na to, by zlekceważyć sprzedaż w mediach społecznościowych. Przez lata najważniejszy pod tym względem pozostawał Facebook, ale na uwagę coraz bardziej zasługuje także Instagram. Książki Artura Jabłońskiego dostarczają konkretnych narzędzi, które pozwalają lepiej wykorzystywać internet, a ta pozycja pomoże sprzedawać na Facebooku i Instagramie.

Takiego tytułu na polskim rynku dotąd brakowało. Autor nie idzie na skróty, ta książka o Instagramie i Facebooku nie jest tylko zbiorem wskazówek i krótkich porad, ale pokazuje reklamę w mediach społecznościowych w nieco szerszym kontekście. Przekonuje, że nie zawsze najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze.

Przede wszystkim możemy jednak skorzystać z fachowej wiedzy specjalisty, który wie, o czym pisze. To świetna pozycja dla początkujących, ale i przykład uniwersalnej książki o social media, która przyda się również osobom na co dzień obcującym z mediami społecznościowymi.

“Biblia e-biznesu 3.0” – red. Maciej Dutko

książki o social media i e-biznesie

Książkę “Biblia e-biznesu 3.0” kupisz na https://www.osmpower.pl/biblia-e-biznesu-3.0-maciej-dutko

Pierwsza “Biblia e-biznesu”, czyli zbiorowa praca polskich specjalistów od sprzedaży w sieci, powstała jeszcze w 2013 r. Wówczas jej nakład rozszedł się w 12 dni. Drugie wydanie cieszyło się podobną popularnością, teraz w ręce czytelników trafia trzecie. Zaktualizowane i pełne nowych treści.

W tak kompleksowym opracowaniu nie mogło zabraknąć miejsca dla tematyki mediów społecznościowych, które w e-biznesie odgrywają coraz większą rolę. Uwagę poświęca im więc spora część z ponad 120 autorów, których tym razem zaproszono do stworzenia publikacji. Powstała w ten sposób książka, która liczy aż 159 rozdziałów.

Informacji o mediach społecznościowych można szukać w kilku obszarach tematycznych, na które podzielona została najnowsza “Biblia”. Znajdziemy je m.in. w rozdziale “Platformy aukcyjne, serwisy ogłoszeniowe i inne marketplace” oraz “Komunikacja z e-klientem”. Każdy, kto na co dzień zajmuje się social mediami, powinien mieć tę pozycję w swojej biblioteczce.

“Instagram. Bez filtra. Historia od środka” – Sarah Frier

książka o instagramie

Media społecznościowe rywalizują nie tylko o naszą uwagę, ale również między sobą. W tej walce sporo namieszał Instagram. Na początku nie był traktowany zbyt poważnie, dziś jest świetnym oknem wystawowym dla produktów i miejscem, w którym prężnie działają influencerzy. Jak jednak powstał? Komu i czemu zawdzięcza sukces? Jak zmienił nasze postrzeganie rzeczywistości?

Odpowiedni przyniesie właśnie ta książka. Social media okiem jej autorki, czyli Sarah Frier, wyglądają zupełnie inaczej niż to, co znamy na co dzień. Ta publikacja to opowieść o układach i pieniądzach, ale również początkach biznesów w Dolinie Krzemowej. “Instagram. Bez filtra…” zdradzi Ci kulisy działania internetowych celebrytów. To wciągająca lektura, która sprawi, że zaczniesz interpretować aktywność w mediach społecznościowych na nowo.

Jakie inne książki o social media warto jeszcze przeczytać?

Opisane powyżej tytuły to absolutnie pozycje z serii “must read”. Dzięki nim lepiej zrozumiemy media społecznościowe, ale także w bardziej efektywny i skuteczny sposób je wykorzystamy. Jeśli jednak jesteś naprawdę mocno zainteresowany taką tematyką, polecamy Ci także inne książki o social media.

Warto sięgnąć choćby po “Społecznościowy BOOM” Jeffreya Gitomera. Ten autor pokazuje, jak przejść od social mediów do mediów biznesowo-społecznościowych i wykorzystać w pełni sprzedażowy potencjał profili na Facebooku, Twitterze czy YouTube.

Książka o social media może być także źródłem wiedzy na temat copywritingu i storytellingu. Bez takich umiejętności polegnie nawet najbardziej przemyślana i najlepiej zaplanowana strategia.

Dlatego warto mieć pod ręką “Sekrety storytellerów” Carmine’a Gallo, w których radzi, jak tworzyć inspirujące historie. I używa do tego przykładów największych przedsiębiorców ostatnich lat. “Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia Meghan Casey” pomogą Ci zaś przedstawić te historie w odpowiednim czasie. Z tymi publikacjami przekonasz się, że książki o social media to prawdziwa skarbnica wiedzy.

Źródło pobrania zdjęcia głównego: strona wydawnictwa OSMPower