Jak możesz wypromować sklep internetowy?

Otworzyłeś swój wymarzony sklep internetowy, ale zamówienia nie pojawiają się tak szybko jakbyś tego chciał? Przyczyną tego może być niewystarczające promowanie Twojego sklepu. Zastanawiasz się, w jaki sposób promować sklep internetowy? Jeśli tak, to w poniższym artykule pomogę Ci zrozumieć, na czym polega promocja sklepu internetowego i dlaczego warto korzystać z więcej niż jednej metody.

Google Adwords

Źródło: https://fabrikbrands.com/google-adwords-keyword-research/ 

Jedną z najpopularniejszych form reklamy internetowej są reklamy Google Adwords. W ramach Adwords otrzymujemy dostęp zarówno do sieci wyszukiwania (reklamy w wyszukiwarkach), jak i do sieci reklamowej (reklamy na portalach). Rozliczasz się z Google co prawda jedynie za kliknięcie, a nie za wyświetlenie twojej reklamy, jednak w przypadku, kiedy chcesz reklamować dużo różnych produktów, może się to okazać bardzo
kosztowne.

Reklamy w Adwords mają różne formy. Najbardziej popularną są linki sponsorowane, które wyświetlają się na pierwszych trzech pozycjach w wynikach wyszukiwania. Podczas przygotowywania reklamy w Google AdWords pamiętaj o tym, aby dobrze dobrać frazy kluczowe. Twoja reklama będzie wyświetlana klientom, którzy akurat szukają konkretnego
produktu lub usługi. Dobrze żebyś najpierw stworzył strategie, która pozwoli Ci docierać tylko do klientów zainteresowanych twoim produktem lub usługą, ponieważ w innym przypadku możesz wydać na reklamę znacznie więcej, niż to konieczne, przy zupełnie nieciekawych efektach.

Social media

Niektóre branże, jak np. odzież, rękodzieło, własna marka, produkty trudne do porównania, lepiej „sprzedają” się w mediach społecznościowych niż w Google czy porównywarkach. Najpopularniejsze z nich to Facebook, Instagram, Pinterest oraz YouTube. Ten ostatni umożliwia pokazywanie m.in. testów, prezentacji produktów, unboxingi, porównań. Facebook przykładowo daje Ci możliwość kierowania według kryteriów niedostępnych w sieci Google.

Promowanie Twojego sklepu w grupach na Facebook jest tańszym sposobem, ale zajmie Ci dużo czasu i pracy. W wielu grupach są dni promocyjne, kiedy można zamieszczać linki do swoich sklepów i biznesów. Wykorzystuj tę formę promocji, ponieważ może nie jest
wyjątkowo skuteczna i nie przynosi natychmiastowych efektów, ale może wspomóc inne sposoby reklamy Twojego sklepu.

Instagram służy do dzielenia się z ludźmi zdjęciami. Można używać go zarówno do utrzymywania stałego kontaktu ze znajomymi, jak i obserwowania nieznanych użytkowników. Aplikacja Instagram wzbogacona jest o funkcje społecznościowe, w związku tym jej działanie nie różni się zbytnio od sposobu funkcjonowania Facebooka czy Twittera. Ponadto możesz ją zintegrować również z innymi kontami w mediach społecznościowych. Dużym plusem promowania Twojego sklepu na Instagramie jest to, że dociera on do bardzo dużej liczby osób, nie tylko z Polski, ale też z zagranicy.

Dodatkową zaletą jest również tagowanie postów. Dzięki temu, tagowany post dotrze do szerszego grona odbiorców. Mało tego na Instagramie wprowadzona jest funkcja promowania postów, co znacznie podnosi wartość marketingową.

SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie to jedne z najtrudniejszych elementów na drodze do promocji Twojego sklepu. Czynników wpływających na SEO jest bardzo dużo,a wiele z nich nie jest zależnych od samego sklepu, a np. od algorytmów i ustawień usług Google, dlatego najlepiej jeśli zaufasz w tej kwestii specjalistom. W tym mogą pomóc liczne agencje i firmy świadczące wsparcie z zakresu optymalizacji i pozycjonowania. Dobra optymalizacja sklepu jest kluczowa dla Twojego sklepu. Im większy sklep, tym ma większe znaczenie. Trzeba sprawdzić wiele różnych aspektów Twojego sklepu, często przy wdrożeniu zmian przyda Ci się pomoc programisty.

Zainteresowała Cię kwestia SEO? Zobacz jeszcze: Ile kosztuje pozycjonowanie?

E-mail marketing

Agencje zajmujące się wysyłką mailingów dysponują wieloma bazami, wśród których możesz znaleźć potencjalnych klientów. Ale jeśli masz dobry pomysł na biznes i jesteś w stanie zainteresować nim dużą grupę osób i ściągnąć ich na stronę sklepu np. przez wcześniej wspomnianego Facebooka, skuteczny e-mail marketing, oferując im zapis do sklepowego
newslettera, możesz prowadzić też na własną rękę. E-mail marketing jest metodą “długotrwałą” w przeciwieństwie do postu na Facebooku, który po kilku minutach zostanie przysłonięty przez serię kolejnych. Mail w skrzynce pocztowej cierpliwie czeka na odczytanie i długo utrzymuje się na tzw. “pierwszym planie” do momentu, w którym sami go nie usuniemy. Poza tym skrzynkę mailową traktujemy bardzo osobiście, nadając przychodzącym wiadomościom wyższy priorytet.

Przedstawione wyżej pomysły na to, jak skutecznie możesz promować nowy sklep internetowy, to tylko niektóre z dostępnych możliwości. Pomogą Ci zrozumieć, na czym warto się koncentrować, aby wypromować swój sklep, a co najważniejsze – żeby pozyskać szerokie grono klientów. Pamiętaj również o tym, że budowanie reputacji Twojego sklepu i jego obecności w wyszukiwarce oraz mediach społecznościowych wymaga czasu, wobec tego musisz uzbroić się w cierpliwość.

Zastanawiasz się czy dobrze wybrałeś oprogramowanie sklepu internetowego? Poznaj naszą recenzję: PrestaShop czy Shoper, a może WooCommerce – co wybrać?