Właściciele sklepów internetowych zdają sobie sprawę, że jednym z najważniejszych ośrodków pozyskiwania ruchu dla ich biznesu jest wyszukiwarka Google. Wiedzą również, że potencjalni klienci z reguły decydują się na wejście tylko w linki na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jak poprawić swoją pozycję i ile może to kosztować? Szukamy odpowiedzi na to pytanie!
Bez audytu ani rusz
Pierwszą rzeczą, której wykonanie zaproponować musi nam agencja SEO lub freelancer, jest wykonanie audytu strony internetowej. Dzięki niemu dowiemy się, jakie elementy są konieczne do poprawienia i w jakim kierunku warto podążać z rozwojem strony internetowej. Pozycjonowaniem zajmuje się także niejedna agencja interaktywna. Kraków, Rzeszów, Katowice czy inne większe miasta są siedzibami wielu takich firm. Cena może wahać się od kilkuset do kilku tysięcy złotych i zależna jest od wielkości serwisu, a także od tego, czy audyt jest dokonywany w ramach całościowej umowy na pozycjonowanie, czy to jednorazowe działanie.
Chcesz, aby Twoją stronę internetową odwiedzało więcej osób? Skorzystaj z oferty pozycjonowania oferowanej przez INTLE.
Optymalizacja strony
To działanie, które polega na dostosowaniu kodu strony i treści, które się na niej znajdują do wymogów, które nakładają roboty wyszukiwarki (najczęściej Google). Optymalizuje się tytuły, opisy, słowa kluczowe, nagłówki, a także atrybuty obrazów. Podczas tych działań pozycjoner dba o unikalność treści na stronie i usuwa elementy, które spowalniają wczytywanie witryny. Zmiany te wykonywane są szczególnie na początku współpracy i to właśnie wtedy trzeba być przygotowany na tego rodzaju wydatek.
Pozyskiwanie linków zewnętrznych
Linkbuilding, bowiem o nim mowa, to sposób na pozyskiwanie wartościowych linków, których zadaniem jest prowadzenie do naszego serwisu. Sposobów na to może być kilka. Linki mogą być umieszczane na forach czy w komentarzach do tekstów – to rozwiązanie nazywane jest marketingiem szeptanym. Nie zawsze ono przynosi oczekiwany efekt, bowiem potrzebne może być kilkaset lub kilka tysięcy odnośników. Linki mogą być również opublikowane w ramach zewnętrznego portalu. Skutecznym rozwiązaniem jest stworzenie kilku dedykowanych zaplecz pozycjonerskich. To rozwiązanie jest droższe, ponieważ wiąże się z opłatami budowy strony, utrzymania domeny i aktualizacji treści.
Jak możesz wypromować sklep internetowy? – Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule!
Przygotowanie treści na bloga i zaplecza
Zoptymalizowana strona i przygotowane zaplecza potrzebują treści, którymi się zapełnią, aby mogły zacząć być użytkowane przez internautów i analizowane przez roboty Google’a. Wpisy blogowe, które znajdują się bezpośrednio na stronie sklepu internetowego, bądź serwisu, muszą być bardzo wysokiej jakości i zawierać pozycjonowane słowa kluczowe. Wysoka jakość oznacza również tekst, który jest łatwy w odbiorze dla przeciętnego użytkownika. Treść zamieszczana na zapleczach również nie może prezentować niskich standardów. Ważne, aby osoba, która już na nie trafi, mogła korzystając z odnośników przejść do strony właściwej, a nie uciekła sprzed ekranu komputera lub urządzenia mobilnego po przeczytaniu dwóch mało sensownych zdań. Wartość tekstu może oscylować od kilkunastu do nawet kilkuset złotych i zależy od długości, jakości i miejsca, w którym jest umieszczony.
Czas pracy
Do tego wszystkiego należy doliczyć czas pracy każdego ze specjalistów, dlatego nie można podać dokładnej kwoty, jaką pobierze agencja. Wszystko zależne jest od ilości prac i wielkości sklepu. Agencje rozliczają się w różnych modelach, z czego abonamentowy jest obecnie najpopularniejszy. W znanej od początku umowy cenie, podane są konkretne działania oraz to ile godzin poszczególne zadania zajmują ekspertowi. Drugim sposobem może być również rozliczenie od efektu. Celem obu jest oczywiście pierwsza pozycja w wyszukiwarce.
Szukasz innych możliwości promocji własnej działalności? Zobacz: Jak możesz wpromować swój sklep internetowy?