Hostessy na targach branżowych – dodatkowa reklama Twojej firmy

Branżowe targi to dla wielu firm jedna z najważniejszych okazji do promocji siebie oraz prowadzonej działalności. Nic więc dziwnego, że przygotowania rozpoczynają już kilka tygodni wcześniej, aby jak najlepiej zaprezentować się na tym wydarzeniu. Jedną z najpopularniejszych form promocji jest wynajmowanie hostess, które ubrane w odzież reklamową danej marki, zachęcają do skorzystania z usług lub pozostawienia kontaktu. Dlaczego warto skorzystać z tej formy promocji i w jaki sposób najlepiej ją zrealizować? Odpowiadamy!

Dlaczego warto zdecydować się na hostessy na targach?

Odpowiedź wydaje się zasadniczo prosta. Piękne kobiety, które zakładają nawet popularne bluzy Fruit of the loom z firmowym logo, potrafią wywołać bardzo pozytywne pierwsze wrażenie i zainteresować potencjalnego klienta ofertą marki, z którą podjęły współpracę na czas targów.

Dzięki hostessom oferta Twojej firmy będzie też po prostu lepiej widoczna w czasie targów. Sprawią, że łatwiej będzie zachęcić potencjalnych klientów, by zatrzymali się przy stoisku na dłużej. A tam, gdzie widać zwiększony ruch, automatycznie zbiera się więcej osób zainteresowanych tym, co go wywołało.

Odpowiednio poinstruowane hostessy będą też zwracać uwagę klientów na wybrane promocje czy elementy oferty. Nie zastąpią marketingowców ani fachowców, ale mogą być uzupełnieniem ich pracy. Zanim osoba odwiedzająca targi zacznie zadawać bardziej szczegółowe pytania, będzie już wstępnie zaznajomiona z ofertą. W przypadku wymagającym od hostess najmniejszej dawki wiedzy mogą po prostu od razu wręczyć potencjalnym klientom ulotki.

Hostessy mogą pracować w trzech trybach: stacjonarnym i mobilnym oraz łączącym te dwa sposoby.

Tryb stacjonarny

Podczas targów ruch może być spory i nie zawsze można porozmawiać od razu z każdym, kto pojawi się przy stoisku. Hostessa ma wówczas za zadanie zająć rozmową klienta do czasu, gdy osoba do tego wyznaczona będzie mogła przejąć to zadanie.

Jak wspomnieliśmy, istnieje również możliwość przekazania jej pewnej dawki wiedzy, aby i ona mogła prezentować część produktów i oferty. Oprócz ulotek hostessy pracujące w trybie stacjonarnym mogą rozdawać także firmowe gadżety, które warto zabrać ze sobą na targi.

Tryb mobilny

Pracując w trybie mobilnym, hostessy zachęcają do odwiedzenia stoiska i czasami wstępnie przedstawiają ofertę potencjalnie zainteresowanym w miejscach bardziej oddalonych. Ich zadaniem jest doprowadzenie chętnych do osób prowadzących lub zdobycie kontaktu. Dosłownie i w przenośni przyciągają więc potencjalnych klientów.

Odpowiednie rozstawienie hostess w hali targowej może znacznie zwiększyć liczbę osób, które odwiedzą stoisko Twojej firmy. W takim przypadku podwójnie trzeba jednak pamiętać o tym, by hostessy były dobrze widoczne i już na pierwszy rzut oka kojarzone z konkretną marką czy przedsiębiorstwem.

Tryb łączony

W trybie łączonym hostessy wypełniają natomiast część zadań hostess „stacjonarnych” i „mobilnych”. Po przyprowadzeniu zainteresowanych osób do stoiska nie wracają na środek hali czy w okolice jej wejścia, ale wstępnie przedstawiają oferty i produkty.

Odzież promocyjna – jaka powinna być?

Zadaniem hostess jest wywołanie jak najlepszego pierwszego wrażenia oraz pozytywnych skojarzeń z marką. Nie mogą one jednak całkowicie zdominować przekazu reklamowego, za sprawą którego chcemy zdobyć nowych klientów.

Fakt, doświadczone hostessy wiedzą, jak skutecznie się komunikować, jednak musimy zawsze mieć na uwadze dostosowanie odpowiedniego ubioru dla branży, z którą pracujemy. Inaczej będzie to wyglądało w branży szybkich samochodów, a inaczej w przypadku spółki, która zajmuje się maszynami rolniczymi.

Odzież promocyjna, jaką będą mieć na sobie hostessy, bezwzględnie powinna jednak reprezentować odpowiednią jakość. Strój hostessy powinien być nienaganny. Do tego warto zadbać, by był dobrze dopasowany do jej sylwetki. Najlepiej wcześniej sprawdzić rozmiary ubrań, jakie noszą dziewczyny, które mają pracować w czasie targów. Wtedy mamy pewność, że ubrania będą dobrze leżeć.

Nadruki na odzieży – w jakich miejscach warto je umieścić?

Wszystko zależy od powierzchni ubrania, którą hostessy będą nosić. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest umieszczanie nadruków na plecach, brzuchu lub klatce piersiowej. To miejsca, które mają stosunkowo dużą powierzchnię i bez większych problemów zmieści się tam nawet duże i skomplikowane graficznie logo. Nadruki w takich miejscach będą rzucać się w oczy.

Jeśli mamy taką chęć, wówczas warto małe logo lub symbol umieścić także na rękawkach – kiedy pracownica ubierze klasyczny T-shirt lub bluzę. Przy wybieraniu ubrań dla hostess zwróć też uwagę na wybór odpowiedniej metody znakowania. Jeśli logo jest skomplikowane, najlepiej wybrać nadruk cyfrowy bądź sitodruk. W przypadku prostych logotypów czy napisów warto ozdobić odzież haftem komputerowym, który dodaje ubraniom szyku i prestiżu.

Więcej informacji o metodach znakowania odzieży promocyjnej na targi znajdziesz na https://www.printsc.pl/, gdzie możesz też od razu zamówić takie ubrania. Ciekawym pomysłem na zbudowanie pozytywnych skojarzeń z marką może być także znakowana logo firmy odzież reklamowa.

Czy trzeba hostessom gwarantować cały strój?

Wszystko zależy od umowy marki z agencją lub bezpośrednio z hostessą. Często firmy, które wynajmują hostessy na targi, dostarczają im tylko część stroju. Mogą to być na przykład wspomniane znakowane koszulki lub bluzy, które mają reklamować stoisko. Czasami w stosunku do reszty stroju stosują tylko ogólne wytyczne, przykładowo: “hostessa ma posiadać czarne spodnie oraz ciemne buty na obcasie”. Wówczas kobieta sama zakłada na siebie takie rzeczy, w których będzie jej najłatwiej pracować.