Loading...
Zdrowie i uroda

Sprawdzone sposoby na utratę zbędnych kilogramów

sposoby na utratę zbędnych kilogramów

Wiosna zbliża się coraz większymi krokami, a co za tym idzie, do lata coraz mniej czasu. Najwyższa pora zadbać o sylwetkę, tak aby zdążyć zrzucić zbędne kilogramy do wakacji oraz wymarzonego urlopu. Wiadomo, że łatwiej powiedzieć niż zrobić, jednakże bez odrobiny wysiłku i silnej woli, nie uzyskamy doskonałej figury oraz nie pozbędziemy się nieestetycznie wyglądającej oponki z brzucha. Tak więc już dziś warto rozpocząć walkę o utratę zbędnych kilogramów. Jak tego dokonać? Jak wymodelować sylwetkę? Co zrobić, by zdążyć do lata? Przedstawiamy sprawdzone sposoby, dzięki którym łatwiej będzie osiągnąć wymarzoną wagę.

Sposób 1 – zacznij od zwiększenia aktywności fizycznej

Siedząc na sofie i oglądając telewizję, nie uzyskasz wymarzonej sylwetki. Nie pomoże w tym również jeżdżenie samochodem do sklepu znajdującego się kilka kilometrów od twojego domu. Jeśli chcesz zrzucić zbędne kilogramy, ale nie masz kondycji i nie chcesz chodzić obolała przez tydzień, zacznij od prostych aktywności. Nikt nie każe Ci przecież biegać pięciokilometrowych dystansów z prędkością 25 km/h. Oczywiście ważne jest wykonywanie ćwiczeń przyspieszających metabolizm. Wykonując 100 brzuszków dziennie bez wprowadzenia do treningu ćwiczeń cardio, nie oczekuj spektakularnych efektów. Twoja waga może nie ulec zmianie pomimo codziennego wysiłku, a efekty nie będą widoczne, gdyż wyrzeźbione mięśnie pokrywać będzie tłuszcz. Wówczas najlepiej ograniczyć ćwiczenia na różne partie mięśni, a skupić się na poprawieniu metabolizmu. Jeśli nie masz kondycji, możesz zacząć od szybkiego marszu trwającego godzinę. Równie dobrze spisze się wizyta na basenie czy dłuższa wycieczka rowerowa po zróżnicowanym terenie. Jeśli jednak planujesz w przyszłości biegać, świetnym rozwiązaniem będzie bieg interwałowy, czyli trucht przeplatany szybkim marszem. Tego typu trening pozwoli na zbudowanie formy oraz spalenie wielu kalorii, przy najmniejszym możliwym nakładzie wysiłku.

Sposób 2 – pozwól sobie na regenerację

Regularna aktywność fizyczna podczas procesu utraty zbędnych kilogramów jest niezwykle istotna. Jednakże należy pamiętać, aby we wszystkim zachować umiar. Jeśli czujemy się zmęczeni, nie ćwiczmy na siłę, gdyż możemy wyrządzić sobie krzywdę. W takiej sytuacji, jeden bądź dwa dni regeneracji nie zaszkodzą. Oczywiście nie ma konieczności całkowitej rezygnacji z aktywności fizycznej danego dnia. Wówczas można wykonywać ćwiczenia rozluźniające, mniej wymagające i przede wszystkim rozciągające. Warto również rozważyć udanie się na spacer, jednakże wolniejszy niż zazwyczaj i nieco krótszy. Każdy organizm potrzebuje regeneracji, po to by mógł znów w pełni funkcjonować. Pamiętaj jednak, by podczas dni przeznaczonych na odpoczynek nie podjadać przekąsek takich jak: chipsy czy paluszki, oraz odmówić sobie kupienia fastfooda. Trenuj silną wolę, by podtrzymać dotychczas uzyskane efekty.

Sposób 3 – odżywiaj się z głową

Kolejną istotną kwestią dla osób chcących zmienić swój wygląd jest odpowiednia dieta. Bardzo ważne jest spożywanie posiłków w równych odstępach czasowych. Najlepiej jeść małe porcje, ale często, wówczas nie będziesz odczuwała głodu, a Twój metabolizm będzie pracował na najwyższych obrotach. Oczywiście równie istotne jest to co spożywasz. Tłuste i wysokokaloryczne posiłki nie pomogą w utracie tkanki tłuszczowej zalegającej na ciele. Świetnym rozwiązaniem będzie jedzenie pełnowartościowego śniadania opartego na zdrowych płatkach owsianych, jogurcie naturalnym oraz świeżych owocach. Warto wiedzieć, że owoce najlepiej jest spożywać rano, gdyż posiadają one duże pokłady fruktozy, która dostarcza energii i pozwala zabić uczucie głodu na wiele godzin. Jeśli nie masz czasu na przygotowywanie osobnych dietetycznych posiłków, spożywaj to, co reszta rodziny, jednakże w mniejszych ilościach niż dotychczas. Pamiętaj, lepiej jeść częściej i mniej niż rzadko i dużo, narażając się na podjadanie między posiłkami.

Sposób 4 – nawadniaj organizm

Oprócz zbilansowanej diety i spożywania regularnych posiłków bardzo istotne jest również nawadnianie organizmu. Najlepiej jest pić minimum 8 szklanek niesłodzonych i niegazowanych płynów dziennie. Warto zdecydować się na nawadnianie organizmu niegazowaną wodą bogatą w minerały. Oczywiście nie oznacza to, że nie można pić kawy czy herbaty, jednakże warto zwrócić uwagę na to, jak tłuste mleko jest dodawane do kawy oraz czy dany napar wspomaga odchudzanie. Jest wiele herbat, które stanowią suplementy diety i przyspieszają metabolizm. Nie oznacza to jednak, że parząc odpowiednio dobrane liście, należy zrezygnować z aktywności fizycznej. Herbata może wspomagać utratę kilogramów, jednakże nie uzyskamy dzięki niej efektów, jakie daje regularny trening.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *