Kontakt z klientem. Jak usługi call center pomogą rozwinąć Twoją firmę

Kontakt z klientem od zawsze był jednym z najważniejszych elementów handlu. Ludzie zainteresowani danym towarem czy usługą od wieków szukali informacji na jego temat, a na targu czy bazarze do ostatecznej decyzji często przekonywało ich umiejętne poprowadzenie rozmowy przez sprzedającego. Dzisiaj tego typu funkcje, jak i wiele innych, pełnią usługi call center. Sprawdź, dlaczego przydadzą się również Twojej firmie.

Rodzaje call center

Call center to nic innego, jak telefoniczne centrum obsługi klienta. Wśród firm działających obecnie na rynku można zauważyć dwa podstawowe rozwiązania związane z tym, co często określane jest również jako telemarketing. Usługi call center w klasycznym wydaniu były po prostu wewnętrznym, wydzielonym działem firmy. Niektóre przedsiębiorstwa nadal organizują zespoły telemarketerów i samodzielnie ich zatrudniają. Nie każda firma czuje się jednak na siłach, by poszerzać personel o kilka dodatkowych osób jedynie w tym celu. Rozwiązaniem jest dla nich zewnętrzny telemarketing – call center można dziś wynająć. W Polsce takie usługi oferuje wiele dużych, wyspecjalizowanych przedsiębiorstw, z którymi można się rozliczać na wiele sposobów.

Usługi call center – korzyści dla Twojej firmy

Zanim jednak zdecydujesz się na organizację własnego, wewnętrznego call center, czy też sięgniesz po ofertę zewnętrznej firmy, warto poznać podstawowe zalety tej usługi. Jak telemarketerzy mogą pomóc w rozwoju Twojego przedsiębiorstwa?

Ułatwienie dla klienta i profesjonalizm

W każdej firmie powinny być osoby odpowiedzialne za kontakt z klientem. Nawet najbardziej wyczerpujący opis na stronie internetowej firmy czasami nie zastąpi rozmowy z człowiekiem. Tymczasem firmowe witryny często są pełne numerów do różnych oddziałów, które niewiele mówią postronnej osobie. Dlatego czasami, zamiast jednego telefonu, klient musi wykonać kilka połączeń, przez co traci cenny czas i zniechęca się do firmy. Dzięki usługom call center zostanie profesjonalnie obsłużony i skierowany pod odpowiedni adres. Pracownicy call center szybko odbiorą telefon, dzięki czemu osoba dzwoniąca do firmy nie będzie czuła się lekceważona. Będą też odpowiedzialni za wstępny kontakt z klientem, co z kolei oszczędzi czas innych pracowników przedsiębiorstwa, na przykład handlowców. Profesjonalnie zajmą się też przyjmowaniem skarg czy reklamacji, a w tym przypadku klientom zwykle szczególnie zależy na szybkości obsługi.

Skuteczniejsza sprzedaż i marketing

Call center może też pomóc firmie wydatnie poprawić sprzedaż. Pracownicy biura obsługi klienta mogą prowadzić kampanie sprzedażowe w wybranych grupach, a także umawiać spotkania handlowców. W dodatku zajmą się rejestrowaniem kontaktów z klientami, pomogą również szybko stworzyć bazę osób potencjalnie zainteresowanych usługami firmy. Z call center marketing powinien być bardziej efektywny – telemarketerzy pomogą nie tylko pozyskać nowych klientów, ale też utrzymać kontakt z dotychczasowymi.