Billboardy reklamowe – w jakich miejscach warto je umieszczać?

Billboardy i tablice reklamowe to jedne z najbardziej efektywnych form reklamy w przestrzeni miasta. Dzięki nim, komunikaty przekazywane przez firmę są widoczne dla potencjalnych klientów przez całą dobę. Dodatkowo, dzięki kampanii outdoorowej, można zbudować pozytywny wizerunek firmy oraz mocną pozycję na lokalnym rynku. W jakich miejscach warto umieszczać reklamę?

Wybór miejsca to podstawa

Aby dotrzeć do jak największego grona odbiorców, należy dokładnie zastanowić się, w jakim miejscu umieścić billboard. Katowice oraz inne większe miasta, słyną z dużej ilości reklam, umieszczanych w najróżniejszych zakątkach. Wybierając więc lokalizację, w której zamieścimy naszą tablicę, należy zrobić dokładny research. W pierwszej kolejności sprawdźmy, czy w miejscu, które zaplanowaliśmy nie ma już billboardów o podobnej tematyce oraz czy nasza reklama nie „zginie” w gąszczu innych informacji. Decydując się na konkretną lokalizację, zastanówmy się również, czy komunikat trafi do odpowiedniej grupy odbiorców (np. oferując produkty dla dzieci, plakaty reklamowe możemy umieścić w okolicach przedszkoli czy szkół).

Reklama wolnostojąca

Reklama wolnostojąca umieszczana jest na specjalnych konstrukcjach, które mogą znajdować się m.in. przy drodze, centrum handlowym czy na poboczu. Dzięki temu, nasze komunikaty trafiają do szerokiego grona odbiorców. Ze względu na swoje duże rozmiary, treści przedstawione na billboardzie są dobrze widoczne nawet z dużej odległości, a informacje na nich umieszczane przyciągają wzrok potencjalnych klientów. Dodatkowo odpowiednio zaprojektowana grafika wpływa również pozytywnie na wizerunek marki oraz jej odbiór. Aby przeprowadzić skuteczną kampanię outdoorową, warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy, zajmującej się przygotowaniem i montażem billboardów. Najprościej znaleźć taką firmę w Internecie, wpisując w wyszukiwarkę frazę np. reklama Katowice.

Reklama na budynkach

Powierzchnię reklamową można wynająć również na fasadzie budynku. Taki typ reklamy należy umieszczać jedynie na ścianach bez okien, tak aby mieszkańcy np. bloku, mieli dostęp do światła dziennego. Możliwe jest również wywieszenie tablic na fasadzie, podczas gdy budynek jest remontowany bądź odnawiany. Wtedy nie musimy zwracać uwagi na to, czy nasz szyld zakryje okna czy nie. Chcąc wybrać taką formę baneru reklamowego, należy dokładnie zapoznać się z zasadami umieszczania reklam na budynkach mieszkalnych, użytkowych i zabytkach. Reklama tego typu zwraca na siebie szczególną uwagę, ze względu na jej wielki gabaryt, jednak koszty umieszczenia baneru są dość wysokie, dlatego korzystają z niej głównie wielkie koncerny, które mają duży budżet przeznaczony na kampanie outdoorowe.