Klienci dodają do koszyka poszczególne towary, ale ostatecznie nie doprowadzają do finalizacji transakcji. Praktycznie każdy sklep internetowy na pewnym etapie działalności musi zmierzyć się z tym dość istotnym problemem, jakim są właśnie porzucone koszyki. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jak można to zjawisko ograniczyć, ponieważ jak wiadomo, nie jest możliwe całkowite wyeliminowanie go. Czym dokładnie są porzucone koszyki, a także jak możemy poradzić sobie z ograniczeniem tego problemu?
Czym są porzucone koszyki w sklepie internetowym?
Porzuconymi koszykami, z angielskiego “abandoned shopping carts”, nazywamy bardzo popularne w sklepach internetowych zjawisko. Klienci, którzy poświęcili nieraz nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt minut na skompletowanie zamówienia, ostatecznie rozmyślają się i nie przechodzą do kolejnych kroków, które mogłyby sfinalizować transakcję. W sklepach stacjonarnych takie sytuacje raczej nie mają miejsca, rzadko kiedy możemy napotkać np. w markecie porzucony koszyk z zakupami, jednak w internecie sytuacje te są na porządku dziennym. Zjawisko to jest o tyle złożone, że każdorazowe porzucanie koszyka ma podstawy bardzo indywidualne. Klienta mogła zniechęcić ostateczna, podsumowana cena, konieczność zarejestrowania się albo brak preferowanego rodzaju płatności czy bardzo skomplikowany formularz zamówieniowy. Powodów mogą być tysiące, dlatego właśnie problem ten tak ciężko jest rozwiązać.
Z problemem porzuconych koszyków pomoże Ci agencja interaktywna – https://intle.pl/.
Najczęstsze powody porzucania koszyków
- Dodatkowe koszta, takie jak np. koszt dostawy, są zbyt wysokie.
- Konieczna jest rejestracja na stronie internetowej sklepu, nawet jeśli chcemy dokonać wyłącznie jednorazowego zakupu.
- Proces składania zamówienia jest zbyt skomplikowany, np. trzeba wypełnić długi formularz.
- Sklep internetowy nie działa prawidłowo, wyskakują powiadomienia o błędach technicznych.
- Zbyt długi okres oczekiwanej dostawy lub brak informacji o niej.
- Nie ma możliwości zapłaty w takiej formie, w jakiej życzy sobie klient.
- Niekorzystna dla klienta polityka zwrotu towaru.
Agencja interaktywna Kraków – polecamy najlepszą ofertę.
Jak poradzić sobie z problemem porzuconych koszyków?
Aby poradzić sobie z tym problemem, a przynajmniej w znacznym stopniu zminimalizować go, warto przeanalizować najczęstsze powody porzucania koszyków. Warto zastanowić się, które z nich mogą przeszkadzać klientom akurat w naszym sklepie i postarać się coś z nimi zrobić.
Przykładowo, jeśli nasz koszt dostawy jest stosunkowo wysoki, dobrze jest zastanowić się czy zmniejszając go, ostatecznie i tak nie zarobimy więcej. Możemy np. zmienić sposób nadawania paczek lub przenieść część kosztów dostawy na sam produkt. Niektórzy klienci bowiem, wolą zapłacić więcej za unikalny czy dobry jakościowo produkt, a niski koszt dostawy tylko dodatkowo ich do tego zachęci.
W przypadku gdy wymagamy od klientów rejestracji na naszej stronie, warto zastanowić się czy jest to aż tak istotna kwestia. Wielu użytkowników, chcąc złożyć zamówienie jak najszybciej i jak najprościej, porzuci nasz sklep jeśli będziemy wymagać od nich wypełnienia skomplikowanego formularza. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest dodanie opcji, w której można dokonać zakupu na stronie jako gość, bez konieczności rejestracji czy logowania się.