Okno pop-up, czym jest i jak wykorzystać je w sklepie internetowym?

Wchodząc na różne strony i sklepy internetowe na pewno nie raz napotkaliśmy wyskakujące okienka informacyjne, które pojawiają się w momencie przeglądania strony lub gdy zamierzaliśmy daną stronę opuścić. Są to właśnie okna typu pop-up i mają zarówno swoich sprzymierzeńców, jak i całkiem spore grono przeciwników. Czym dokładnie jest okno pop-up, a także jak wykorzystać je w poprawny sposób w swoim sklepie internetowym, bez popełniania podstawowych błędów?

Okno pop-up, czyli co?

Okno typu pop-up to specjalny box, który pojawia się przed oczami klienta w dowolnym momencie jego aktywności na stronie. Najczęściej dzieje się to w trakcie gdy odbiorca przegląda otwartą chwilę wcześniej stronę lub w momencie gdy odbiorca próbuje naszą stronę internetową opuścić, klikając ikonę x. Odpowiednio wykorzystane może stać się idealnym narzędziem zachęcającym klientów do zakupu lub zatrzymujących ich w naszym sklepie. Jeśli jednak popełnimy jeden z kilku najpopularniejszych błędów, możemy ich tylko zirytować i zniechęcić.

Chcesz zaprojektować stronę internetową swojego sklepu? Zajrzyj na https://intle.pl/sklepy internetowe Kraków.

Jakich błędów nie popełniać?

  • Okienko pojawia się zbyt wcześnie – jeśli klient wszedł na naszą stronę jeszcze nie do końca wiedząc co się na niej znajduje, wyskakujące i zasłaniające całą zawartość okno pop-up, może odbiorcę jedynie zirytować.
  • Pop-up zawiera zbyt skomplikowany formularz – jeśli zależy nam na pozostawionych przez klientów adresach email, nie wymagajmy od nich podawania także innych danych, ponieważ zbyt skomplikowany formularz zniechęci każdego do jakiejkolwiek aktywności.
  • Ukryty przycisk zamknięcia okienka – jest to coraz popularniejszy zabieg, który całkowicie zniechęca klientów do naszego sklepu. Mimo, iż pozornie wydaje się świetnym sposobem na zatrzymanie odbiorców, tak naprawdę jest techniką “nieczystą” i rzadko kiedy działa tak jak zaplanowaliśmy.
  • Mało widoczny przycisk CTA – CTA, czyli przycisk nawołujący do akcji – “call to action”, powinien być dobrze widoczny i czytelny. Tylko wtedy wyskakujące okienko będzie miało jakiś sens.

Jak wykorzystać okno pop-up w sklepie internetowym?

Okno typu pop-up stworzone zostało do komunikowania najważniejszych informacji i treści, jak np. powiadomienie o promocji czy zachęta do subskrypcji. Najlepszymi zastosowaniami narzędzia tego typu jest:

  • zachęta do subskrybcji newslettera w zamian za zniżkę na pierwsze zakupy w sklepie,
  • informacja o nowych produktach w sklepie,
  • informacja o obowiązującej aktualnie promocji czy akcji specjalnej,
  • zachęta do zakupu produktu powiązanego.

Konfigurując ustawienia okna pop-up mamy możliwość wyboru czy box powinien pojawić się po otwarciu strony, czy w momencie jakiejś aktywności lub jeśli klient będzie chciał wyłączyć naszą stronę internetową. Może pojawiać się na stronie głównej, stronach różnych kategorii lub karcie produktu.