Loading...
Biznes

Hostessy na targach branżowych – dodatkowa reklama Twojej firmy

odzież

Branżowe targi to dla wielu firm jedna z najważniejszych okazji do promocji siebie oraz prowadzonej działalności. Nic więc dziwnego, że przygotowania rozpoczynają już kilka tygodni wcześniej, aby jak najlepiej zaprezentować się na tym wydarzeniu. Jedną z najpopularniejszych form promocji jest wynajmowanie hostess, które ubrane w odzież reklamową danej marki, zachęcają do skorzystania z usług lub pozostawienia kontaktu. Dlaczego warto skorzystać z tej formy promocji i w jaki sposób najlepiej ją zrealizować? Odpowiadamy!

Dlaczego warto zdecydować się na hostessy na targach?

Odpowiedź wydaje się zasadniczo prosta. Piękne kobiety, które zakładają nawet popularne bluzy Fruit of the loom z firmowym logo, potrafią wywołać bardzo pozytywne pierwsze wrażenie i zainteresować potencjalnego klienta ofertą marki, z którą podjęły współpracę na czas targów. Hostessy mogą pracować w trzech trybach: stacjonarnym i mobilnym oraz łączącym te dwa sposoby.

Tryb stacjonarny

Podczas targów ruch może być spory i nie zawsze można porozmawiać od razu z każdym kto pojawi się przy stoisku. Hostessa ma wówczas za zadanie zająć rozmową klienta do czasu, gdy osoba do tego wyznaczona będzie mogła przejąć to zadanie. Istnieje również możliwość przekazania jej pewnej dawki wiedzy, aby i ona mogła prezentować część produktów i oferty.

Tryb mobilny

Pracując w trybie mobilnym, hostessy zachęcają do odwiedzenia stoiska i czasami wstępnie przedstawiają ofertę potencjalnie zainteresowanym w miejscach bardziej oddalonych. Ich zadaniem jest doprowadzenie chętnych do osób prowadzących lub zdobycie kontaktu. W trybie łączonym natomiast, po przyprowadzeniu zainteresowanych do stoiska przedstawiają oferty i produkty.

Odzież promocyjna – jaka powinna być?

Zadaniem hostess jest wywołanie jak najlepszego pierwszego wrażenia oraz pozytywnych skojarzeń z marką, jednak nie mogą one całkowicie zdominować przekazu reklamowego, za sprawą którego chcemy zdobyć nowych klientów. Fakt, doświadczone hostessy wiedzą jak skutecznie się komunikować, jednak musimy zawsze mieć na uwadze dostosowanie odpowiedniego ubioru dla branży z którą pracujemy. Inaczej będzie to wyglądało w branży szybkich samochodów, a jeszcze inaczej w spółce zajmującej się maszynami rolniczymi.

Nadruki na odzieży – w jakich miejscach warto je umieścić?

Wszystko zależy od powierzchni ubrania, którą hostessy będą nosić. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest umieszczanie nadruków na plecach, brzuchu lub klatce piersiowej. To miejsca, które mają stosunkowo dużą powierzchnię i bez większych problemów zmieści się tam nawet duże i skomplikowane graficznie logo. Jeśli mamy taką chęć, wówczas warto małe logo lub symbol umieścić także na rękawkach, jeśli pracownica ubierze klasyczny T-shirt lub bluzę.

Czy trzeba hostessom gwarantować cały strój?

Wszystko zależne jest od umowy marki z agencją lub bezpośrednio z hostessą. Często firmy dostarczają tylko część stroju, na przykład wspomniane koszulki lub bluzy, a odnośnie reszty stosują ogólne wytyczne, przykładowo: “hostessa ma posiadać czarne spodnie oraz ciemne buty na obcasie”. Wówczas kobieta sama zakłada na siebie takie rzeczy, w których będzie jej najłatwiej pracować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *