Loading...
Biznes

Okno pop-up, czym jest i jak wykorzystać je w sklepie internetowym?

pop-up

Wchodząc na różne strony i sklepy internetowe na pewno nie raz napotkaliśmy wyskakujące okienka informacyjne, które pojawiają się w momencie przeglądania strony lub gdy zamierzaliśmy daną stronę opuścić. Są to właśnie okna typu pop-up i mają zarówno swoich sprzymierzeńców, jak i całkiem spore grono przeciwników. Czym dokładnie jest okno pop-up, a także jak wykorzystać je w poprawny sposób w swoim sklepie internetowym, bez popełniania podstawowych błędów?

Okno pop-up, czyli co?

Okno typu pop-up to specjalny box, który pojawia się przed oczami klienta w dowolnym momencie jego aktywności na stronie. Najczęściej dzieje się to w trakcie gdy odbiorca przegląda otwartą chwilę wcześniej stronę lub w momencie gdy odbiorca próbuje naszą stronę internetową opuścić, klikając ikonę x. Odpowiednio wykorzystane może stać się idealnym narzędziem zachęcającym klientów do zakupu lub zatrzymujących ich w naszym sklepie. Jeśli jednak popełnimy jeden z kilku najpopularniejszych błędów, możemy ich tylko zirytować i zniechęcić.

Chcesz zaprojektować stronę internetową swojego sklepu? Zajrzyj na https://intle.pl/sklepy internetowe Kraków.

Jakich błędów nie popełniać?

  • Okienko pojawia się zbyt wcześnie – jeśli klient wszedł na naszą stronę jeszcze nie do końca wiedząc co się na niej znajduje, wyskakujące i zasłaniające całą zawartość okno pop-up, może odbiorcę jedynie zirytować.
  • Pop-up zawiera zbyt skomplikowany formularz – jeśli zależy nam na pozostawionych przez klientów adresach email, nie wymagajmy od nich podawania także innych danych, ponieważ zbyt skomplikowany formularz zniechęci każdego do jakiejkolwiek aktywności.
  • Ukryty przycisk zamknięcia okienka – jest to coraz popularniejszy zabieg, który całkowicie zniechęca klientów do naszego sklepu. Mimo, iż pozornie wydaje się świetnym sposobem na zatrzymanie odbiorców, tak naprawdę jest techniką “nieczystą” i rzadko kiedy działa tak jak zaplanowaliśmy.
  • Mało widoczny przycisk CTA – CTA, czyli przycisk nawołujący do akcji – “call to action”, powinien być dobrze widoczny i czytelny. Tylko wtedy wyskakujące okienko będzie miało jakiś sens.

Jak wykorzystać okno pop-up w sklepie internetowym?

Okno typu pop-up stworzone zostało do komunikowania najważniejszych informacji i treści, jak np. powiadomienie o promocji czy zachęta do subskrypcji. Najlepszymi zastosowaniami narzędzia tego typu jest:

  • zachęta do subskrybcji newslettera w zamian za zniżkę na pierwsze zakupy w sklepie,
  • informacja o nowych produktach w sklepie,
  • informacja o obowiązującej aktualnie promocji czy akcji specjalnej,
  • zachęta do zakupu produktu powiązanego.

Konfigurując ustawienia okna pop-up mamy możliwość wyboru czy box powinien pojawić się po otwarciu strony, czy w momencie jakiejś aktywności lub jeśli klient będzie chciał wyłączyć naszą stronę internetową. Może pojawiać się na stronie głównej, stronach różnych kategorii lub karcie produktu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *