Loading...
Bez kategorii

Reklama zewnętrzna metodą na przyciągnięcie klientów

Coraz częściej spotykamy się ze stwierdzeniem „reklama dźwignią handlu” z czym z pewnością nie można się nie zgodzić. Powiedzenie to może odnosić się zarówno do małych jak i dużych przedsiębiorstw, w przypadku których najlepiej sprawdzi się reklama zewnętrzna, nazywana również outdoorową. Jej celem jest zwrócenie uwagi odbiorcy i zainteresowanie go swoim przekazem.

Reklama outdoor – co to takiego?

Reklama zewnętrzna jest jedną z coraz częściej stosowanych form reklamy. Umieszczana jest na dobrze znanym nam nośnikach, do których zaliczamy billboardy reklamowe, banery, cityscrolle czy nawet powierzchnie reklamowe stosowane w autobusach miejskich lub tramwajach. Zdecydowaną zaletą reklamy zewnętrznej jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Kwota jej wynajmu zależy nie tylko od wielkości, ale również od samej lokalizacji. Miejsce, za które przeważnie płaci się najwięcej, to samo centrum miasta. Wynika to z tego, że w tym punkcie reklama jest doskonale widoczna, przez co spora grupa osób zwraca na nią uwagę. Wybierając lokalizację miejmy na uwadze to, by spełniała cele reklamy, czyli docierała do grona potencjalnych klientów.

Outdoor Katowice – miejsce na Twoją reklamę!

Jakie zalety oraz wady może mieć reklama zewnętrzna?

Szczególną zaletą reklamy zewnętrznej jest oczywiście dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jest stale widoczna, co wpływa bezpośrednio na bardzo wysoki współczynnik kontaktu. Aby łatwiej została utrwalona w pamięci odbiorców ta forma reklamy kieruje prosty i zrozumiały przekaz. Jednak reklama outdoor ma też swoje wady. Do jednych z nich zalicza się tzw. zanieczyszczenie wizualne spowodowane ingerencją w krajobraz niszczony przez np. billboardy, co jest widoczne szczególnie w miastach. Można się spotkać również ze stwierdzeniem, że reklama wielkoformatowa jest niezwykle uciążliwa, szczególnie dla osób mieszkających blisko billboardu, z którego co noc jest emitowane mocne światło. Zbyt duża ilość reklam na danej powierzchni, przyczynia się także do tego, że stają się one nieczytelne, a co za tym idzie – mało rozpoznawalne.

Ceny reklamy outdoor

Kwota jaką musimy zapłacić za reklamę zewnętrzną jest niezwykle zróżnicowana, co spowodowane jest wpływem różnych czynników. Na cenę reklamy wpływa przede wszystkim lokalizacja, ale również stopień wykonania, stworzenie grafiki oraz sam rodzaj. Najlepiej przed podjęciem decyzji o wyborze danego reklamodawcy sprawdzić jego ceny i porównać z konkurencją. W ten sposób będziemy pewni, że dokonamy właściwego wyboru.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *