Wszystkie orzechy to smaczna, a zarazem zdrowa przekąska. Są bogate w zdrowe tłuszcze i magnez. Mimo swej kaloryczności, są odpowiednie dla osób na diecie, ponieważ zawierają dużo błonnika, który powoduje uczucie sytości. Jedząc garść orzechów dziennie, możesz dostarczyć sobie wielu witamin. Zadbasz w ten sposób o swoje kości, wzrok, serce, układ krwionośny, a także nerwowy.

Poznaj wspaniałe właściwości orzechów:

Orzechy nerkowca

To bardzo smaczne orzechy, których jedzenie, oprócz tego, że jest ogromną przyjemnością, chroni nas przed wieloma chorobami. Po pierwsze nerkowce dostarczają nam nienasyconych kwasów tłuszczowych, co ma bardzo korzystny wpływ na układ krążenia. Regulują poziom cholesterolu we krwi. Zważywszy na niski indeks glikemiczny, orzechy nerkowca mogą być spożywane przez diabetyków. Bardzo wartościowym składnikiem mineralnym zawartym w nerkowcach jest magnez. Jest to wsparcie dla naszych mięśni, układu nerwowego, ale także ochrona przed miażdżycą czy zawałem serca.

Witamina B, którą znajdziecie w nerkowcach, wspomaga układ nerwowy, ma pozytywne działanie na pamięć i zdolność koncentracji.

Orzechy włoskie

W parze z kalorycznością orzechów włoskich idzie ich dobroczynne działanie dla naszego organizmu. Te łatwo dostępne w Polsce orzechy, mają dobry wpływ niemal na wszystko w naszym organizmie. Sterole roślinne jak i kwasy tłuszczowe, które są w nich zawarte, przede wszystkim obniżają poziom złego cholesterolu, co sumarycznie zmniejsza ryzyko zawału. W składzie orzechów znajdują się substancje działające przeciwzapalnie oraz antybakteryjnie. Zawartość cynku wpływa na kondycję skóry, włosów i paznokci. Jeśli cierpisz na niedobór żelaza, orzechy włoskie będą idealnym składnikiem w diecie, aby go uzupełnić.

Czy jako dziecko słyszałeś „Jedz orzechy, a łatwiej będzie Ci się uczyć”? To prawda, jedząc orzechy włoskie dostarczysz sobie kwasu tłuszczowego omega-3, fosforu, a także magnezu, co bardzo pozytywnie wpłynie na pracę Twojego mózgu.

 

Orzechy – sklep  internetowy

Orzechy pistacjowe

Pistacje są szalenie bogate w witaminy z grupy B, a szczególnie witaminę B6, która ma bardzo duży wpływ na pracę serca, ponieważ wspomaga skurcze mięśni. Jest to witamina odpowiedzialna za układ nerwowy, zatem pistacje to idealny dodatek w diecie osób, które narażone są na stresujące sytuacje.

Pistacje, jako jedyne orzechy zawierają luteinę i zeaksantynę, która wspomaga pracę naszych oczu. Zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnika oraz potasu wspiera działanie układu krwionośnego. Jedzenie orzechów pistacjowych zmniejsza poziom złego cholesterolu oraz reguluje poziom cukru we krwi.

Orzechy pekan

To orzechy mało znane w Polsce i nierzadko mylone z orzechami włoskimi. Wynika to z faktu, że są do nich nieco podobne. Podobne są również pod względem zawartości składników odżywczych, natomiast orzechy pekan są w nie znacznie bogatsze.

To orzechy obfitujące w dobre, nienasycone tłuszcze, a także antyoksydanty. Redukują poziom złego cholesterolu, przeciwdziałają nadciśnieniu i zmniejszają ryzyko zachorowania na raka. Co więcej, wspomagają funkcjonowanie narządu wzroku, przyczyniają się do polepszenia stanu skóry, a także włosów. Za sprawą witaminy B orzechy pekan mogą być wsparciem, kiedy jesteśmy narażeni na stresujące sytuacje.

Orzechy brazylijskie

Orzechy brazylijskie spośród innych wyróżnia duża zawartość selenu. Niedobór tego składnika może powodować problemy z tarczycą, co spotyka w dzisiejszych czasach bardzo wiele kobiet. Selen pozytywnie wpływa na przemianę materii, co za tym idzie, orzechy brazylijskie mogą być dobrym dodatkiem do diety osób dbających o wagę. Orzechy brazylijskie zawierają dużo kwasu oleinowego, który chroni skórę przed nadmierna utratą wody.

Jak wszystkie orzechy, brazylijskie również wspomagają pracę układu krwionośnego. Ich jedzenie, ma bardzo dobry wpływ na układ nerwowy, stan zębów oraz kości. To orzechy, które polecane są parom starającym się o dziecko, a szczególnie mężczyznom, ponieważ poprawiają jakość nasienia.

Orzechy laskowe

Są bogate w witaminę E, która określana jest także mianem „witaminy płodności”. Mają one zatem bardzo dobry wpływ na funkcjonowanie narządów rozrodczych. Zawartość witaminy B, a także magnezu wspomaga pracę układu nerwowego. Jedząc orzechy laskowe będziemy łatwiej znosić stresujące sytuacje, poprawimy zdolność koncentracji, a także zapamiętywania.

Niski indeks glikemiczny sprawia, że orzechy laskowe mogą być przekąską dla cukrzyków. Co więcej, ich działanie to również obniżanie poziomu cukru we krwi, zatem mogą zapobiegać cukrzycy.

To prawda, orzechy laskowe są kaloryczne, jednak jedzone w rozsądnych ilościach nie tuczą. A wszystko za sprawą zawartego w nich błonnika i kwasów tłuszczowych, które wręcz wspomagają metabolizm.

Orzechy macadamia

Niestety nie są w Polsce zbyt popularne, najprawdopodobniej ze względu na cenę. Jednak w sklepach internetowych, orzechy makadamia można często spotkać w bardzo okazyjnej cenie. W stosunku do dobroczynnego działania, jakie mają te orzechy, to naprawdę dobra inwestycja! Po pierwsze, tak jak inne orzechy, pomagają redukować zły cholesterol. Co za tym idzie, wspomagają pracę układu krwionośnego. Zawartość błonnika rekompensuje ich kaloryczność. Wystarczy garść orzechów makadamia, aby odczuwać sytość. Dostarczają wiele minerałów, takich jak: fosfor, wapń, selen, cynk, magnez, a także żelazo i potas.

Po tych orzechach również będziesz uśmiechać się częściej. A wszystko za sprawą witaminy B!

Orzechy pini

Orzeszki piniowe zaskakują wyjątkowy smakiem, ale także wspaniałymi właściwościami. Są bogate w wartościowe składniki odżywcze. One również zawierają tłuszcze, oczywiście te dobre, mające wpływ na pracę naszego układu krwionośnego, chroniące nas przed cholesterolem i regulujące zawartość cukrów w organizmie. Orzeszki pini działają dobroczynnie tak naprawdę na każdy obszar naszego organizmu, a to za sprawą obecności witamin z gruby B. Przede wszystkim maja pozytywny wpływ na nasz układ nerwowy, funkcjonowanie dróg oddechowych. Wspomagają wytwarzanie nowych krwinek czerwonych. Sprzyjają również poprawie stanu skóry, a także włosów.

Warto wspomnieć o zawartości wspaniałych minerałów, m. in. fosforu, odpowiedzialnego za stan naszych zębów i kości.

Orzeszki pini to świetny dodatek w diecie tych, którzy pragną zachować młodość na dłużej. A wszystko za sprawą witaminy E.

Migdały

Są wspaniałym uzupełnieniem diety. Zmniejszają ryzyko wystąpienia zawału, miażdżycy, a także udaru. Redukują poziom cholesterolu LDL. Zawarte w nich składniki chronią organizm przed cukrzycą. Za sprawą substancji zwalczających wolne rodniki, skutecznie przeciwdziałają rozwojowi wielu chorób, a także wspomagają utrzymanie młodego wyglądu. Przyczynia się do tego również obecność witaminy E.

Migdały to orzechy, które również są bogate w błonnik, zatem mimo kalorycznośc,i mogą je jeść osoby będące na diecie. Dla przypomnienia, błonnik przyczynia się do uczucia sytości, a wartościowe kwasy tłuszczowe pośrednio wpływają na metabolizm.

Orzechy ziemne

To chyba najpopularniejsza orzechowa przekąska wśród Polaków. Zarzuca się im kaloryczność, jednak tak jak w przypadku innych orzechów, jeśli zachowamy umiar, przyrost wagi nam nie grozi. Orzeszki ziemne zawierają nieco mniej niż inne orzechy (ale wciąż dużo), kwasów oleinowych. Ich działania jest oczywiście pozytywne. Zamiast odkładać się jako tkanka tłuszczowa, obniżają poziom złego cholesterolu, co bardzo pozytywnie wpływa na pracę układu krwionośnego. Spożywanie orzeszków ziemny w umiarkowanych ilościach przyspiesza metabolizm. Mogę one pomóc w zapobieganiu podjadania innych kalorycznych przekąsek, a to za sprawą zawartego w nich błonnika.

Kategorie: Zdrowie i uroda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *